COVID-19 Updates: Taking steps to return to normal.
- Public health restrictions: Alberta entered Step 2 on March 1.
- Book your vaccine: Albertans 5+ can get it now. Get third dose when eligible.
COVID-19 Updates: Taking steps to return to normal.
Alberta’s non-profit organizations got a financial boost for their live events through the second phase of the Stabilize Program.
About $5.6 million in community support went to 60 organizations, including matched funds from 68 pledges, to offset financial losses due to the pandemic and sustain their future. Alberta’s government gave $2.8 million in total funding through the Donation-Matching stream, which matched donations of $25,000 to $100,000 dollar for dollar. Albertans generously donated a total of more than $2.8 million to non-profits, with some donating above the maximum amount for matching funds.
About $1.7 million went to 56 non-profits that host live experiences or that own and/or operate live-experience venues through the Adapt and Innovate stream of the Stabilize Program. Successful applicants were awarded a one-time grant of up to $75,000, with 50 per cent of the funds matched by another source. These funds are now helping empower arts and culture non-profits to rebuild, reopen and offer live experiences.
“I am deeply grateful to the Albertans who stepped up to make sure valued arts and culture experiences stay strong now and into the future. Their donations combined with provincial dollars will give a much-needed lift to our live-experience sector and will help the province’s economic recovery.”
The Stabilize Program was created in 2021 as part of Alberta’s Recovery Plan to support live experiences and landmark cultural events in the province hit hard by the pandemic.
Environ 5,6 millions de dollars en soutien communautaire ont été versés à 60 organisations, y compris des fonds de contrepartie provenant de 68 promesses de dons, en vue de compenser les pertes financières dues à la pandémie et d'assurer leur avenir. Le gouvernement de l'Alberta a versé un financement total de plus de 2,8 millions de dollars dans le cadre du volet de jumelage des dons, qui a égalé, dollar pour dollar, des dons de 25 000 $ à 100 000 $. La population albertaine a généreusement donné un total de plus de 2,8 millions de dollars à des organismes sans but lucratif, dont certains ont dépassé le montant maximal des fonds de contrepartie.
Environ 1,7 million de dollars ont été versés à 56 organisations à but non lucratif qui organisent des expériences en direct ou qui possèdent et/ou exploitent des lieux d'activités en direct par l'intermédiaire du volet d'adaptation et d'innovation (Adapt and Innovate) du programme de stabilisation. Les demandeurs retenus ont reçu une subvention unique pouvant atteindre 75 000 $, dont 50 % des fonds ont été doublés par une autre source. Ces fonds aident maintenant à donner aux organismes à but non lucratif des arts et de la culture les moyens de reconstruire, de rouvrir et d'offrir des expériences en direct.
« Je suis profondément reconnaissant aux Albertaines et aux Albertains qui se sont mobilisés pour s'assurer que les expériences artistiques et culturelles de valeur restent fortes aujourd'hui et à l'avenir. Leurs dons, combinés aux dollars provinciaux, donneront un coup de pouce bien nécessaire à notre secteur de l'expérience en direct et contribueront à la reprise économique de la province. »
Le programme de stabilisation a été créé en 2021 dans le cadre du plan de relance de l'Alberta en vue de soutenir les expériences en direct et les événements culturels marquants dans la province durement touchée par la pandémie.