“At the request of the school boards, students in Grades 7 to 12 in Edmonton Public Schools and Edmonton Catholic Schools will shift to at-home learning starting on April 22 for two weeks.

“I understand this is difficult news to many students, parents and teachers, as in-classroom learning has significant benefits. However, due to operational concerns, this temporary shift is necessary to ensure learning can continue.

“The safety of students and staff will continue to be my top priority as we finish the school year. I want to give my sincere gratitude to teachers and administrators for their continued dedication to Alberta’s students throughout the pandemic.

“Decisions to approve a school board’s request to shift to at-home learning for operational considerations is based on four criteria:

  • A chronic substitute teacher shortage.
  • A significant number of students and staff in quarantine or isolation.
  • Recent requests from the board for short-term shifts for a number of their schools.
  • Substantial COVID-19 cases in the community.”

Adriana LaGrange, ministre de l’Éducation, a fait la déclaration suivante concernant le passage temporaire des écoles publiques et catholiques d’Edmonton à l’apprentissage à domicile :

« À la demande d’Edmonton Public Schools et d’Edmonton Catholic Schools, leurs élèves de 7e à 12e année feront l’école à la maison du 22 avril au 6 mai.

« Je comprends que ce sont de mauvaises nouvelles pour de nombreux élèves, parents et enseignants, car l’apprentissage en classe procure d’importants avantages. Toutefois, en raison de préoccupations opérationnelles, ce changement temporaire est nécessaire pour assurer la poursuite des apprentissages.

« La sécurité des élèves et du personnel restera ma priorité absolue jusqu’à la fin de l’année scolaire. Je tiens à exprimer ma profonde gratitude aux enseignants et aux administrateurs pour leur dévouement continu envers les élèves albertains tout au long de cette pandémie.

« La décision d’approuver la demande d’un conseil scolaire de passer à l’école à la maison pour des raisons opérationnelles est fondée sur les quatre critères suivants :

  • Le manque chronique d’enseignants remplaçants;
  • Un nombre important d’élèves et de membres du personnel en quarantaine ou en isolement;
  • Les demandes récentes du conseil scolaire pour des transitions à court terme dans un certain nombre de ses écoles;
  • La hausse des cas de COVID-19 dans la communauté. »